firma na co dzień

firma na co dzień

Zasada 60/30/10 w komunikacji.
głos i jego wykorzystanie

Witam po miesięcznej przerwie w pisaniu na blogu.

Dzisiaj kilka słów na bardzo istotny temat z punktu widzenia właściciela firmy – zdobyciu nowych oraz utrzymaniu starych klientów.

Często właścicieli firm gnębi te straszne pytanie: Gdzie i jak znajdę moich przyszłych klientów? Jak do nich dotrzeć? Co dokładnie zaoferować oraz jakiego sposobu reklamy użyć, aby był najskuteczniejszy? Nie ma złotego środka, jednak zawsze warto jak najczęściej i jak najwięcej mówić o swoim pomyśle oraz swojej ofercie.

Przez ostatnie dni odświeżam wszelkie możliwe kontakty – z czasów studiów, szkoły średniej. Kilka dni temu wchodząc na Facebooka i przeglądając dostępnych znajomych zagadałem do koleżanki ze studiów, z którą nie miałem kontaktu od chwili ukończenia wyższej uczelni. Bardzo miła rozmowa, wymiana informacji co robimy, zaowocowała tym, iż koleżanka myśli nad założeniem działalności, w czym mam nadzieję pomóc. A z początku zastanawiałem się czy warto zagadywać. Warto. Zawsze.

Zdobywanie kontaktów, szczególnie w branży B2B, jest procesem. Nie można tego zrobić w jeden, dwa dni i po sprawie. Codziennie budujemy swoją pozycję oraz rozmawiamy i przedstawiamy siebie jako profesjonalistę. Czy spotykamy się ze starym znajomym, czy z zupełnie obcą osobą – zawsze starajmy się być profesjonalni i przygotowani merytorycznie do „sprzedania siebie”.

Utrzymanie kontaktu – jeszcze trudniejsza rzecz, niż samo zdobycie. Nie wystarczy zdobyć telefon, spotkać się. Później trzeba ten kontakt utrzymywać, od czasu do czasu dawać znak, że pamiętamy o osobie. Z naciskiem na Osoba. Sprawmy, aby klient poczuł się wyjątkowo, a na 100% albo do nas wróci, albo poleci swoim znajomym. A właśnie to jest w tym najważniejsze.

Ja również będę kończył. Wracam do odbudowywania kontaktów oraz pogłębiania dotychczasowych. Do wkrótce.

www.penisa.pl www.leczenie-grzybicy.pl www.candida-albicans.org